Status

Rettferdig? Ikke faen!
På fredag kom jeg endelig hjem etter å ha vært på Rikshospitalet siden 10.april. Noe kjent med den datoen? Stemmer, det var den dagen jeg fyllte 40 år. Å avslutte den dagen på sykehus var ikke akkurat det jeg hadde ønske om.

Puritanfukter

«Du har hatt uflaks to ganger nå. Men du har jo også vært heldig to ganger da.» sitat en av legene på sykehuset. Uflaks fordi har har fått infeksjoner som «ingen» er skyld i og at disse nesten har tatt knekken på meg. Flaks fordi jeg faktisk har greid meg blant annet ved hjelp av innsats fra dusinvis av hjelpere på Riksen, min utrolig kone og min egen vilje.

Fremtiden?
Det som er det vanskeligste i dag er å tenke på hvilken tilstand kroppen vil være i om noen måneder. Vil jeg bli sprekere enn det jeg er i dag, eller vil det å gå opp en trapp fortsatt oppleves som å bestige Mount Everest? Bare det å ta en dusj koster mer enn du kan forestille deg. Å lage middag har jeg ennå ikke prøvd på. Kan du se for deg at du blir utslitt bare av å gå på do for å tisse?

Billiard i kjelleren på Glittre (-09)

Jeg har vært der jeg er nå tidligere. Det er bare to og et halvt år siden jeg sist var gjennom en nesten lik runde. Den gangen ble jeg sendt på et opphold på Glittre (LHL-lungerehabilitering i Nittedal) rett etter sykehuset. Denne gangen hadde jeg ikke noe ønske om det, men vi har søkt om et opphold på en annen institusjon om en måned. Det var viktig å komme hjem for meg denne gangen for å ha noe tid sammen med Hilde som har ferie akkurat nå. Å låse seg inn på en «treningsanstalt» kan jeg gjøre når hun er tilbake i jobb.

Jeg er spent på fremtiden. På fysisk kapasitet, sosial aktivitet, arbeidssituasjon, reisevirksomhet og den totale helsesituasjonen. Det som er rart er at hodet er som før men kroppen pr. i dag ikke er det.

Blogging
Det har ikke blitt blogget særlig fra meg dette året. Etterhvert som tiden går finner man nye former for kommunikasjon. I dag er det letteste og raskeste å skrive en status på Facebook. Der kan man jo også dele bilder og artikler ved bare et tastetrykk. Som følge av dette vet jeg ikke hvor aktiv bloggen vil være i tiden som kommer.

1 kommentar

  1. Du er en «fighter» Truls så du kommer tilbake 😉 Men det jeg reflekterer over, er kontrastene til ditt forrige blogginnlegg. Er nordmenn Lottvinnere ved fødselen? Tjaa hva hjelper det med masse penger når sykdom rammer så hardt?????

Legg igjen en kommentar